eva-down-under.reismee.nl

Het leven in Aussieland na 2 maanden..

Hi! How're you doing today?
Dat is wat ik per dag zo'n keer of 10 hoor. In het lunchcafe, in de kledingwinkel of op Felix's school, overal waar je komt zijn de mensen (zogenaamd ) geinteresseerd in je. Meestal is het antwoord fine, how're you maar ik wacht nog op het goeie moment om te zeggen: men, I had such a shitty day. My boyfriend dumped me, I just found out a week ago that I'm pregnant and I banged into some-one's car this morning, I feel so depressed, what would you do if you were me? Ben benieuwd of ze de grap zullen snappen..

Ik ben hier nu 2 maanden en alles begint normaal te worden. Kids elke week een x uit eten voor lunch or dinner, fine by me. Smiddags aan de wijn en dippies, that's ok! Vanaf 1 september zomerjurkjes en korte broeken, hee, mij zul je niet horen klagen!

Ik zal jullie proberen mee te nemen in het Australische leven, of althans in MIJN Australische leven, wat natuurlijk veruit het beste leven is dat er bestaat en van top to bottom gevuld is met friends, wind and food.

Een dag in de Royal Botanic Gardens:
Toen Laura, Davina en ik gingen waren we defenitly in het verkeerde gedeelte beland, want de echte RBG zijn gewoonweg prachtig. Een mengeling van tropisch regenwoud, Engelse tuinen, Japanse bloemen en natuurlijk cafeetjes bieden precies wat je nodig hebt op een zonnige zaterdag of zondag ochtend/middag/avond. Neerploffen op een kleedje en zorgen voor wijn, sap, fruit, kaas en bikkies is eigenlijk alles wat je moet doen.. Het eerstvolgende mooie weekend gaan we dat zeker uittesten, afgelopen weekend stond er in de middag nog een footygame in de planning dus het bleef bij een short visit on the wrong side of the RBG.

Een dag in st Kilda (Melbourne beachside):
Starten in een soort Heartbreakcafe om 13.00 met heerlijke dips en nachoos en lovely cocktails. Via een uurtje shoppen doorrollen in het andere cafe, na een wijntje besluiten om toch maar iets zoets te scoren in Cakelane en de wijn in de Vineyard te testen, om de avond af te sluiten met een Burger en een Corona @ Healthy Burgers. Amazing Awesome al zeg ik het zelf.

Wanneer de lente begint op 1 september (23 graden holladijee):
Hop in je runningclothes, voor een walk on the wrong side of the botanical gardens, changen naar een normal outfit en 353627 trappen op naar de hoogste ring van het MCG om een footy bij te wonen (alla, de eerste helft onder het genot van chips en chicken), zorgen dat je Belgische vriendinnetje alle menukaarten afgaat aan Southbank (riverside Melbourne) om uit te vinden waar je een cheeseplater kunt scoren, deze natuurlijk nuttigen onder het genot van een wijntje of coronaatje (of sapje, depends on hoe de avond ervoor was..) en daarna een cool sushitentje uitproberen.

Een avondje Chapelstreet:
Starten bij de Italiaan, natuurlijk dips and a bottle of wine at the beginning, Morrison Jones uitproberen voor de wijn, belanden in de Lucky Coq met 2 flessen wijn, tram naar huis catchen en zorgen dat Lauraatje bij je logeert en dan een dikke knuffel met de toiletpot! Of zoals ze het hier noemen: drive the porselain bus..

Een regular saturday/sunday:
Going to Davina's beachhouse and having wine and cheese (in de planning), going to my beachhouse and having wine and cheese (in de planning), going to the Eurekatower (that happend on a thursday, but you could do it on a saturday or sunday aswell..) and have a bottle of wine and a cheeseplater, planning our trip (Michael en ik hebben al een hoop vastgelegd.. melbourne hotel, vlucht naar sydney, sydney hostel, camper, tour op fraser island, airlie beach hostel, cairns hostel, vlucht naar christchurch).

Een vrijdagavond bij vrienden van the Whittles:
Eating dips and open the bottle of white wine.. eating burrito's and drinking white wine... chitchat and finishing the bottle of white wine.. order a cap and go home. Ehmm tja je hoort mij niet klagen..

At a special wednesdayevening:
Naar de musical Beauty and the Beast gaan van Felix's school, samen met oma... hoe schattig om dat kleine ventje als een fles mosterd op het podium te zien!

Verjaardag Kristen Whittle:
7.00 chocolatecake (gebakken door mij en versierd door de kids), kadootjes (espressomachine), after school out for dinner @ fratellino's (pizzaaaaa) ja, met wijn ofkors.

Wanneer de verveling toeslaat op een ma, di, wo, do, vr, za of zo:
Wine and cheese met Laura en Davina!

You know what I mean???!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!