eva-down-under.reismee.nl

Een nieuw avontuur is in zicht, het aftellen kan beginnen!!!

Ho ho ho, merry christmas everyone!

Hier komt voorlopig mijn laatste blog! Komende week is het druk met kerstfeestjes afgaan, veel eten en drinken en in het vakantiehuis vertoeven (daar heb ik geen wifi en kan ik dus niets schrijven).

Allereerst wil ik even laten weten dat de laatste loodjes niet alleen het zwaarst zijn bij een zwangerschap, maar ook wanneer je aupair bent. Nu is bij ons thuis de situatie natuurlijk zodanig veranderd dat Felix voor 4 weken bijna fulltime thuis was. In mijn vorige blog liet ik al weten dat ik er een hard hoofd in had dat school de enige reden was van zijn gedragproblemen en mijn voorgevoel was juist, het werd er niet beter op. Vorige week heb ik aan de ouders laten weten dat het voor mij echt heel zwaar is de laatste tijd en dat ik echt niet meer wist wat ik nog kon doen om de kids naar me te laten luisteren en alles gedaan kon krijgen zonder een boze Jasper, Felix of Eva. Afgelopen weken waren ze beiden, maar vooral Felix, erg recalcitrant, luisterden ze gewoonweg nergens naar en waren ze vreselijk brutaal en ongehoorzaam. Ik ben op donderdag echt in zo'n ongelooflijke dip beland dat ik zei jongens er wordt nu gepraat over hoe we de kids aanpakken want ik weet het niet meer, mijn trucendoos is leeg, waarna er dus een gesprek is gekomen. Wat eruit naar voren kwam was iets in de trant van 'zo doen ze tegen ons ook' en 'het is nog maar even'. Aan beide heb ik niks, ik kan er niets mee, conclusie: de ouders weten het zelf ook niet. Daarnaast als Felix tegen mijn schreeuwt dat ik de regels niet niet ken, moet ik hem nog gelijk geven ook. Als papa een schreeuwend kind buiten zet en mama haalt het kind weer naar binnen, of mama pakt speelgoed af en papa geeft het weer terug, hoe moeten de kinderen EN IK dan ooit weten hoe het zit hier...
Anyway, om een lang verhaal kort te maken: ik ben klaar met het au pairen, ik zou het als ouder heel anders doen en voorlopig zien ze me bij 2Samen of Kibeo niet meer terug (overdosis kinderen, ik moet in rehab).

Verder heb ik wel in de weekenden altijd nog dikke pret met Davina. We hebben laatst dan eindelijk een keer tapas gegeten, bij hairy canary en wat was het lekker!!! Of wat denken jullie van een duik in het zwembad, home delivered pizza en een glaasje wijn (dit vond overigens plaats op een donderdagavond). Ook hebben we eindelijk onze wijntour gehad, al waren we door alle verwarring wel bij de verkeerde tour gedumpt, namelijk eentje zonder kaas en chocolade! Ja hee, dat pikken wij dus niet hè! Ik heb daarom even mijn zegje gedaan aan de telefoon, 100 excuses gekregen en een full refund, dankuwel!!

Ook hebben we de afgelopen tijd steeds meer lekkere dagen gehad, ik zeg 28, 35, 40 graden vrienden! Ja, dan is de kerstboom wel een beetje een vreemd gezicht. Net als kerstcakejes bakken in je bikini of kerstkaarten schrijven met de ventilator aan. Maar hee, das iets waarover je mij niet zult horen klagen!!!

Het is nog 3 weekjes voordat mijn liefje komt en onze trip kan beginnen, ik kan niet wachten! Heb mijn tas al voorgepakt en ben bezig met de laatste inkopen. Gaat de goede kant op, dit is hetgene waar ik aan vasthoud en ontzettend naar uit kijk, ongetwijfeld het hoogtepunt van mijn Auzziedream! We zullen tijdens het reizen ook wel eens op het net te vinden zijn, dus als je nieuwsgierig bent en vooral niet jaloers aangelegd, houd onze Facebook in de gaten!

Dag lieve jongens en meisjes, geniet van jullie feestdagen en alvast een heel happy New year!! XX

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!