eva-down-under.reismee.nl

November, een maand van ups en downs!

Lieve luitjes,
Eindelijk na een maand weer even een update! Afgelopen maand is ontzettend raar geweest. Het was een maand van flinke ups maar ook flinke downs. Ik heb het nog altijd ontzettend naar mijn zin hier en ben nog steeds vol enthousiast over Australie en mijn hostfamilie, maar ik ben de dagen nu toch wel aan het aftellen tot mijn lieve vriendje deze kant op komt!!

Allereerst is eind oktober plots ons lieve vriendinnetje Laura halsoverkop terug naar Nederland gegaan. Door ernstige ziekte in haar familie is het voor haar niet haalbaar om terug te komen en dat heeft er zeker even ingehakt. Het eerste weekend zonder haar was dan voor Davina en mij ook erg raar. We hebben dit doorgebracht in Davina's huis met tranen, tv, pepernoten, chocolade en kaas en veel slaap. Als je wekenlang een trio, een eenheid vormt met 2 leuke meiden dan is het echt wel even een domper als er eentje wegvalt! Ik kan wel zeggen dat ik echt optimaal genoot van de tijd met Laura en Davina, want ik mis Laura echt! Het enige dat ik kan doen vanuit hier is liefde, geluk en gezondheid toezenden, maar het voelt allemaal zo hulpeloos!

Het weekend erop was mijn liefje jarig. Dit hebben we samen gevierd over de skype met champagne en cake met vuurwerksterretjes. Ik vond het leuk op deze manier maar vond het lastig dat ik hem niet even echt kon feliciteren en knuffelen. Ik heb ook dit weekend beseft dat ik het met kerst en oud&nieuw nog wel eens moeilijk kan krijgen.. Ik zal hier vast leuke mensen om me heen hebben, maar ik besef nu dat het op die dagen erom gaat dat je omringt bent door geliefden.. en die heb ik hier toch echt niet!

Later in de maand hadden we een wine, cheese en chocolate tour gepland op zondag. Ik had een email waarin stond dat we om 9.55 werden opgepikt in de stad. Dit bleek echter 7.15 te zijn, nogal een verschil dus. We hebben de tour gelukkig kunnen verzetten naar komend weekend, 7.15 bij de kathedraal ;)!!!

Afgelopen week heeft Charlotte besloten Felix van school te halen. Felix zit bij een autistisch/adhd/godmagwetenwateraandehandis-kindje in de klas en is hier nogal gevoelig voor. De school wil hem niet van klas veranderen en haalt ook het andere kindje niet uit de klas/van school. Vorige weken waren er een aantal doorschuifochtenden in de klas, waarbij elk kind een kijkje kan nemen in zijn volgende klas. Charlotte en Kris hebben Felix al een tijdje geleden ingeschreven bij een Private School (5000 dollar per termijn!!!!????!!!!) omdat ze denken dat daarmee Felix's gedrag beter wordt. Felix heeft dit op school vertelt, Charlotte nog niet. De school heeft toen besloten Felix tijdens doorschuifochtenden met de sportleraar te laten sporten, wat Felix ECHT NIET erg vind, maar Charlotte vind dat school dat niet kan doen tot ze bericht hebben van haar over een schoolverandering. Ik zie het probleem niet, wat nu als Felix het tijdens een doorschuifochtend ineens heel leuk heeft in zijn nieuwe klas?! Anyway, naar aanleiding hiervan heeft Charlotte besloten hem van school te halen en met mij te laten op di, wo en do. Hierdoor zou zijn gedrag volgens ouders dus moeten veranderen... Vorige week heb ik 5 uur met hem gezwommen en hij was erg lief, maar zodra ouders of Jasper erbij is is het gewoon weer drama, is hij weer even vervelend en irritant als altijd. Helaas voor hem zit 1 op 1 aandacht er 24/7 gewoon niet in... Vandaag ook weer 6 uur gezwommen en donderdag naar het Lunapark... We gaan het zien. Ik ben nog niet overtuigd.

Afgelopen weekend is Giselle, het zusje van Jeroen (waarmee ik ben opgegroeid) na haar Sydney stage, Brisbane farmwork en east coast trip naar Melbourne gekomen. Erg leuk en heel gek om haar hier te zien! Ze heeft het hele weekend bij mijn gelogeerd en omdat ik een pakket vanuit Nederland had ontvangen hebben we lekker buggles met smeerkaas (ja oma, ik mis ze!!!), stroopwafels, ontbijtkoek en boterhammen met hagelslag gegeten! Ook hebben we deelgenomen aan de colorrun! Een run van 5 km, waarbij je elke kilometer bedolven wordt onder kleurenpoeder! Ik heb de 5 km in 1x uitgerend.. Giselle en ik zijn hand en hand door de Finish gegaan! Een ervaring om nooit te vergeten. Ook het festival erna met muziek en nog meer kleurenpoeder was top! Er waren 22000 mensen en wij in Melbourne waren de grootste colorrun van Australie! Mensen die hem in 2014 in Nederland willen runnen... I'm in!!!! (Foto's in de map Crazy Girls)

Om deze up en down blog op een mooie manier af te sluiten: het weer wordt steeds beter, de dagen worden langer en het aftellen gaat sneller, we gaan op naar een spectaculair december met een winetour, stereosonic, kerst, oud en nieuw en een holidayhouse met pool... Laat de zomer maar komen!!

See ya, toedeledokie en losballos!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!