eva-down-under.reismee.nl

Ons Australie-avontuur!

Een wonderschone goedemorgen, goedemiddag of goedeavond. Bij ons is het 17.20 dus bijna avond.
Over 3 dagen vliegen wij naar Nieuw-Zeeland en dus wil ik even de high's en low's van Australië met jullie delen, de uitgebreide versie volgt als we terug zijn (onder het genot van een kop koffie met wat lekkers met ieder van jullie (jullie trakteren want ons geld is dan op ;))).

Op 13 januari kwam Mike aan in Melbourne. Het was 44 graden, alle dagen dat we daar waren trouwens.
We verbleven een aantal nachten in St Kilda, waar vanuit we heerlijk snel op t strand lagen en in de zee en waar we -zo goed als elke middag/avond- aan de Sangria en food (fish n chips, dips, Nacho's) gingen in mijn favoriete cafe, Abbey Road. Ondanks dat we voor 3 nachten hadden geboekt -en al betaald-, stond er de derde nacht toch een stafmedewerker in onze kamer en konden ze ons op de dag van uitchecken niet vinden in het systeem, maar dat mocht de pret niet drukken.

Op 16 januari vlogen we naar Sydney. Fijn dat er bij het geboekte ticket (WORLD TICKET CENTRE) GEEEEN baggage was inbegrepen, zucht. Gelukkig liet de vriendelijke jongen achter de desk ons toch door zonder extra kosten, wat een vriendelijkheid hier godzijdank!
Aangekomen in Sydney verbleven we in het YHA Bondi Beach hostel. Lekker dicht bij het strand, maar veeeel te ver van de fatsoenlijke supermarkt, de stad en de haven. Hierdoor hebben we vaak de bus moeten pakken en hebben we dus behoorlijk wat extra travelcosts gemaakt, maar ook dit sloeg ons niet uit het veld. We hebben de zoo, sealife, madame tousseauds, the eyetower en de Manly sanctuary bezocht, zijn lkkr uit lunchen geweest, hebben aan de cocktails bij The Opera House gezeten en hebben deelgenomen aan een Blue Mountainstour, wat overigens prachtig was!

20 januari was het dan zo ver, we gingen de camper ophalen! Na wat formaliteiten, betalingen en handtekeningen konden we instappen en onze rit maar Brisbane inzetten. Via Byron Bay en vooral betaalde campsites EN de Steve Irwin Zoo zijn we langs Brisbane gereden. Na wat discussies en veel gevloek (en bijna een break-up) omdat we de FREE CAMPSITES waar elke backpacker het altijd over heeft niet konden vinden, hebben we HET BEROEMDE CAMPBOEK gekocht, met daarin, je raad het al, alle FREE AND CHEAP CAMPSITES in Australië. We konden weer verder!!!

Toen was het de beurt aan Fraser Island. We hadden een tweedaagse tour geboekt en werden met een busje naar de Ferry gebracht. Na de ferry stapten we in een 4WD-busje om vervolgens hobbeldebobbel over Fraser Island te cruisen. We zijn Dingo's tegen gekomen, hebben in freshwater lakes gezwommen, prachtige regenwouden gezien en we hebben leuke mensen leren kennen. Ook hebben we halsoverkop een vliegtuig-vluchtje boven het eiland aan onze tour toegevoegd.

Na ons avontuur op Fraser Island, waar we nog prima weer hadden, belandden we na free and cheap Campen, in Airlie Beach. Ons hoogtepunt daar moesten de Whitsundays worden, dit verliep iets anders als gepland. Onze eerste optie was Whitehaven beach, al deze tours waren gecancelled want het weer was inmiddels omgeslagen van Veulste Waarum, via Goe Tedoen naar DRAMATISCH. Regen onweer en harde windstoten wisselden elkaar af. Whitehaven beach werd hem dus niet. Dan plan B, een ander eiland van de Whitsundays genaamd Long Island. Eenmaal bij de ferry kregen we te horen dat er iets met de boot was, waardoor ze onze booking moesten omboeken naar een Daydream Island tour. Eenmaal bij de Daydream Island-ferry, lieten ze ons weten dat we er niet heen konden in verband met het niet zeker weten of we nog wel terug konden varen die dag. Onze enige optie was toen nog (inmiddels plan D) een stelletje watervallen bekijken en monopoly huren op de camping, plus een extra nacht want de volgende dag zou een cycloon (oorzaak vh slechte weer) vlakbij ons zijn, waardoor we Airlie Beach dus waarschijnlijk nier konden verlaten.

Toen de lucht geklaard was en wij door ons budget voor het kamperen op de BIG4-camping heen zaten, vervolgden we onze reis naar boven, richting Townsville. Vanuit Townsville wilden we graag naar Magnetic Island en dat deden we dus ook! Op de ferry, naar de koala-sanctuary om EINDELIJK met Koala's te knuffelen.. Daarnaast hebben we een kakatoo gekust, schildpadjes, en hagedissen vastgehouden, een baby krokodil geaaid en een slang rond onze nek gehad. Helaas mochten we op dit eiland nergens in het water (box jellyfish everywhere) en dus zat een duik in de zee er nier in. Maar het weer was geweldig dus deze dag hadden wij niets te klagen!!

Na Magnetic Island was het volgende hoogtepunt ons Jubileum. Omdat we op 3 februari een jaar samen waren, besloten we naar het fancy Port Douglas te rijden en daar een hotel te boeken voor 1 nacht (Port Douglas staat ook bij Brad en Angelina op t lijstje ;)). We zijn uit eten geweest in een restaurant waar ook veel beroemdheden al geweest waren (pink, Eva mendes, bill Clinton ik noem maar wat namen ;)) en hebben het er even flink van genomen.

De volgende dag stond het Daintree Rainforest op het programma wat echt praaaachtig was, maar helaas vooral heel nat :(!
Eergister hebben we afscheid genomen van ons campertje en nu vertoeven we in het YHA hostel in Cairns. Vandaag hebben we het Great Barrier Reef bekeken en dat was in 1 woord WAUW FANTASTISCH (oké, 2 woorden dan). Het koraal is prachtig, de vissen zijn awesome en het weer was, godzijdank, oké!
Verder staat hier nog de Kuranda Scenic Railway op het programma en gaan we overmorgrn lekker uitgebreid uit eten want 12 februari vliegen we naar Nieuw Zeeland!

Adiosss lieve mensen, eind volgende maand een verhaal over Nieuw Zeeland en dan is het gedaan met de pret!

Xx