eva-down-under.reismee.nl

Trip van Michael en Eva

Hier een gedetailleerde versie van onze tour langs de east coast va Australia en over het zuidelijke eiland van Nieuw Zeeland :).

13 januari: Michael komt aan, 3 nachtjes in een hotel aan het strand van Melbourne ( www.hotelbarkly.com )In Melbourne zal ik Michael een paar mooie plekjes laten zien, maar gebruiken we onze tijd vooral om bij te komen in mijn geval van de afgelopen 6 maanden en wat mike betreft, van de jetlag.

16 januari: vliegen naar Sydney. Hier overnachten we 4 nachtjes in een hostel, voordat we onze camper ophalen ( http://www3.yha.com.au/hostels/nsw/sydney-surrounds/bondi-beach-backpackers-hostel/ ).
In Syney zullen we naar saelife, the eye tower, wildlife en madame toussauds gaan. Ook hebben we een tour voor de Blue mountains ( http://www.bluemountainstoursydney.com.au/tours/blue-mountains-tours/blue-mountains-tour-1 ).

20 januari: camper ophalen. We zullen de Jesse Hightop van camperman huren ( http://www.campermanaustralia.com/3-berth-jesse-hightop-campervan/ ). Onze trip naar Brisbane gaat beginnen.

21 januari: de weg naar Brisbane is niet in 1 dag te doen, dus na een overnachting op een free camping zullen we aankomen in Brisbane. Hier overnachten we op free campsites, 3 nachtjes. We zullen langs de Sunshine Coast rijden, bij Byron Bay een kijkje nemen en een bezoekje brengen aan de officiele Steve Irwin Zoo ( http://www.australiazoo.com.au/ ).

24 januari: met een tour naar Fraser Island ( https://www.fraserfree.com.au/fraser-island-tour/2-day-explorer-tour-from-hervey-bay ).
25 januari: pas in de avond terus van Fraser Island, dus een stukje omhoog rijden en daar overnachten (hiephiephoera voor Ome Roel, dus aan de wijn!)
26 januari: weg voortzetten naar Airlie Beach.

27 januari: ook de weg naar Airlie Beach word lang, dus na overnachting aankomen bij het hostel waar we 5 nachtjes gaan overnachten ( http://www3.yha.com.au/hostels/qld/townsville-whitsundays/airlie-beach/ ).Hier zullen we vooral veel aan het strand liggen, wandelingen maken langs de Whitsundays.

1 februari: rit naar Townsville, waar we 4 nachtjes overnachten op free campsites. Veel gardens, kasteeltjes en een CHAMPAGNEPICKNICK op 3 feb omdat we een jaar samen zijn!
5 februari: rit naar Cairns. Hier zullen we 3 nachtjes op free campsites overnachten en rainforests en andere mooie plekjes bekijken.
8 februari: camper inleveren, dus op naar het hostel ( http://www3.yha.com.au/hostels/qld/cairns-and-far-north-queensland/cairns-backpackers-hostel/ ), voor 4 nachtjes.
9 februari: Great Barrier Reef tour ( https://www.reeffree.com.au/great-barrier-reef-tour/1-day-outer-barrier-reef-budget-expedition-from-cairns ). En 3 hoeraatjes voor Marjo dus weer aan de wijn!

12 februari: hophop vliegtuig in naar NieuwZeeland, via Sydney aankomst in Christchurch. Hier een nachtje hostel (  http://nl.hostelbookers.com/hostels/nieuw-zeeland/christchurch/10409/ ), komen pas laat aan en gaan pas de volgende dag om de camper.
13 februari: camper huren bij Wicked ( http://www.wickedcampers.com.au/australia-campervans/van-type/iconic-campers.html ).
14 februari: VALENTIJNSDAG vieren in de Hamner Hotsprings ( http://www.hanmersprings.co.nz/ ).

15 februari: rit naar Kaikura.
16 februari: rit naar Nelson/Motueka. Aan de wijn, Sam is jarig!
17 februari: een Winerie, dus aangezien we allebei willen drinken overnachten we een nachtje op een powered campsite ( http://www.motuekatop10.co.nz/index.html ).
18 februari: liedjes zingen voor de birthday van Fleur, rit naar Abel Tasman, hier zullen we 3 nachtjes aan freecamping doen.

21 februari: SKYDIVEN, 13.000 ft naar beneden ( http://www.skydive.co.nz/ ), daarna door naar Westport.
22 februari: rainforest traintourtje ( http://www.caverafting.com/rainforest-train/ ).
23 februari: rit naar Franz Josef. Hier zullen we 2 nachtjes overnachten op een powered campsite ( http://www.rainforestretreat.co.nz/ ).
25 februari: rit naar Wanaka.
26 februari: rit naar Queenstown. Heel misschien bungeejumpen hier..
28 februari: rit naar te Anau.
1 maart: Glowwormtour in Te Anau ( https://www.realjourneys.co.nz/en/experiences/glowworm-caves/te-anau-glowworm-caves/ ).

2 maart: rit naar Milford Sound, wijntje doen op Niels zn verjaardag!
3 maart: rit naar Dunedin, 3 nachtjes op een powered campsite ( http://www.dunedinholidaypark.co.nz/ ).Hier zijn ook veel gardens, wordt veel wandelen en rondkijken. Misschien bezoekjes brengen aan het biermuseum of het chocolademuseum..
4 maart: pinguins bekijken ( http://www.otago-peninsula.co.nz/penguinplace.html ).
6 maart: wijntje voor papa's verjaardag :).
9 maart: terug naar Christchurch.

10 maart: camper inleveren, weer een nachtje hostel omdat we nu camperloos zijn.
11 maart: vlucht terug naar Melbourne, 2 nachtjes overnachten in het airporthotel ( http://www.accorhotels.com/nl/hotel-5044-ibis-budget-melbourne-airport/index.shtml ).
13 maart: terugvlucht naar huis!
14 maart: 12.40 aankomst op Schiphol!!